Projekt ke stezce č. 4
1) Zjistím, co znamená moje jméno, z jakého jazyka pochází:
2) S pomocí rodičů /příbuzných/ namaluji rodový strom (rodokmen), uvedu v něm svoje sourozence, rodiče, tety, strýčky, bratrance a sestřenice, dědečky a babičky – u každého se pokusím zjistit místo a datum narození, a také, kde bydlí a čím se zabývá.
3) Poprosím rodiče, prarodiče, aby si se mnou povídali o svém dětství, ukázali mi staré rodinné fotky. Pokusím se najít takovou fotku, kde je můj rodič přibližně ve stejném věku, jako jsem já teď (fotku přiložím):
4) Sestavím si svůj žebříček alespoň deseti hodnot (co je pro mě v životě důležité: např. rodiče, přátelství, peníze, ...)
5) Zjistím, z čeho mám nejčastěji strach, a předložím záznam o tom, jak se mi jej během měsíce dařilo překonávat.
6) Sepíšu si, co se mi na naší partě (družině) líbí a proč.
7) Zjistím, kdy mají členové naší party narozeniny a svátky, a dokážu je potěšit maličkostí třeba i mimo toto období.
8) Zeptám se rodičů, kamaráda, vůdce oddílu, co se jim na mém jednání líbí a co naopak ne . O tom, co mi řeknou, budu přemýšlet.
9) Najdu alespoň 10 písniček/knížek/filmů, které jsou o dobrém přátelství:
10) Jaké známé osobnosti mají stejné příjmení jako já ? Pokud žádného nenajdeš, uveď ty, se kterými máš společné křestní jméno (max. 3)
Vlastní komentář .... (k průběhu projektu, vlastní zjištění, postřehy, zážitky, ...). Jaké zjištění pro mě bylo největším překvapením? Je něco, z čeho se můžeš poučit?
Co splněním projektu dosáhnu ?
Poznám blíž sám sebe i svoji rodinu, uvědomím si, odkud vlastně pocházím. Zamyslím se nad svými hodnotami, které jsou pro mě důležité, a čeho si cením na druhých a oni na mně.
Kromě jiného si také splním body skautské stezky (I, II) a získám opět 100 b. do ročního bodování
Můj domov (II-2): S pomocí rodičů /příbuzných/ namaluji rodový strom, uvedu v něm svoje sourozence, rodiče, tety, strýčky, bratrance a sestřenice, dědečky a babičky – u každého se pokusím zjistit místo a datum narození, a také, kde bydlí a čím se zabývá.
Můj domov (I-3): Poprosím rodiče, prarodiče, aby si se mnou povídali o svém dětství, ukázali mi staré rodinné fotky.
Moje svědomí (II-4): Sestavím si svůj žebříček alespoň deseti hodnot (co je pro mě v životě důležité: např. rodiče, přátelství, peníze, ...)
Kdo jsem (I-5): Zjistím, z čeho mám nejčastěji strach, a předložím záznam o tom, jak se mi jej během měsíce dařilo překonávat.
Můj domov (I-6): Sepíšu si, co se mi na naší partě (družině) líbí a proč.
Můj domov (II-7): Zjistím, kdy mají členové naší party narozeniny a svátky, a dokážu je potěšit maličkostí třeba i mimo toto období.
Můj kamarád (I-8): Zeptám se rodičů, kamaráda, vůdce oddílu, co se jim na mém jednání líbí a co naopak ne . O tom, co mi řeknou, budu přemýšlet.
Můj kamarád (I-9): Najdu alespoň 10 písniček/knížek/filmů, které jsou o dobrém přátelství.
(Vytvořila Weronika, duben 09)