Projekt ke stezce č. 3
1) Najdu a zapíšu si jména všech památek UNESCO v České republice (12), včetně toho, co se na nich chrání.
Obrázek alespoň jedné památky přiložím.
2) Které další památky nebo významná místa ČR bys doporučil navštívit (max. 5) (např. cizincům). Čím je místo zajímavé, důležité ?
3) Kdo je podle tebe nejvýznamnější česká postava (žijící nebo historická), kvůli jakým vlastnostem ?
4) Jaké místo v ČR patří podle tvého názoru k jedněm z nejdůležitějších pro naši historii a kulturu ? Kvůli čemu ? Napiš, poblíž jakého většího města leží, pokud se nejedná o město.
5) Kým bys chtěl být (jakou českou osobností), kdyby jsi si mohl vybrat ? Z jakého důvodu ?
6) Jaké předměty patří do státních symbolů ČR ? (7)
7) Jaké kladné vlastnosti má podle tebe většina Čechů ? Jsou i nějaké záporné ?
8) Pocházejí některé významné české osobnosti z našeho regionu (odkud) ? Zjistil jsem:
9) Co je to Evropská unie ? Od kdy jsme jejím členem (ČR) ?
10) Co je Listina základních práv a svobod, Úmluva o právech dítěte ? Napíšu si alespoň pět práv, které jako dítě mám:
11) Připravím si pro ostatní hru / kvíz / křížovku/ týkající se oblasti, která mě zaujala:
Vlastní komentář .... (k průběhu projektu, vlastní zjištění, postřehy, zážitky, nápady na vylepšení, ...)
Co splněním projektu dosáhnu ?
Poznám světově významné památky na našem území a zjistím, čím jsou zajímavé. Dozvím se něco o české státnosti a lidských právech. Nakonec se nad tímto tématem zamyslím trochu jinak – při tvorbě hry / kvízu pro ostatní kamarády.
Kromě jiného si také splním body skautské stezky (I, II, III) a pokusím se získat opět 100 b. do ročního bodování
Kdo jsem (II-1,11): Vyberu si 5 uměleckých děl (staveb, obrazů, skladeb...) a porovnám je mezi sebou (čím se liší, co mají společného, jak na mě působí apod.). Svoje dojmy a poznámky si klidně zapiš přímo k bodu 1.
Vyberu si nějakou oblast života, která mě obzvlášť zajímá, a budu se snažit dozvědět se o ní co nejvíce (četbou časopisu, knih, debatou, pomocí internetu,..). Na základě toho, co se dozvím, připravím pro svou družinu malou hru, kvíz apod.
Kdo jsem (II-2): Vyberu si umělecké dílo, které se mi líbí (stavba, obraz, kniha,..) a vysvětlím, proč se mi líbí.
Kdo jsem (III-3/5): Představím družině svého oblíbeného hrdinu (třeba z knihy, filmu,...) a vlastnosti, které se mi na něm líbí.
Svět okolo nás (I-10): Zjistím, co to jsou lidská práva. Pět si jich zapíšu.
Co umím a znám (III-celý projekt): Doporučím družině alespoň 3 zajímavé knihy, které bychom mohli využít v družinovém programu, a vysvětlím, které v nich obsažené informace by se nám mohly hodit. (Uvažujte např. společnou výpravu na některou z památek UNESCO a podle toho knihy vybírejte !) Jména knih, ze kterých jste čerpali, uveďte tady (název + autor):
(Vytvořila Weronika, březen 09)